Over Buysse Aanbestedingen
Hoe ik het aanbestedingsvak inrolde
Toen ik afstudeerde, was de arbeidsmarkt voor communicatiewetenschappers erg slecht. Daarom liet ik me omscholen naar de ICT en heb ik 20 jaar bij een ICT-bedrijf gewerkt als informatieanalist, consultant, trainer, project-, implementatie- en bidmanager. Toen het bedrijf wilde inschrijven op een hele grote ICT-aanbesteding, mocht ik ondersteunen.
Het was een enorme aanbesteding, alle servicelines van het bedrijf waren betrokken en de kick-off meeting bestond uit zo’n 25 personen. Ik verzamelde alle antwoorden op de meer dan 150 open vragen uit de aanbesteding. Natuurlijk las ik die antwoorden door. En dan ben ik heel kritisch. Want techneuten zijn heel goed in hun vak, maar kunnen hun kennis niet altijd duidelijk verwoorden.
Wat ik aantrof?
Lange zinnen, zonder interpunctie en met kop noch staart. Geen structuur en al helemaal geen eenduidige antwoorden. En als ik het niet snapte, dan zou de klant of de aanbestedende partij het al helemaal niet begrijpen. Dus ben ik gaan herschrijven, herstructureren en nieuwe input gaan vragen. We wonnen de aanbesteding glansrijk.
Zo rolde ik in 2004 het aanbestedingsvak in. En ik doe het nog steeds met heel veel plezier. Niet meer voor een baas, maar als zelfstandig aanbestedingsspecialist. Ik vind het heerlijk om mijn klanten te helpen en werk uit handen te nemen. Ik ben betrokken, betrouwbaar en resultaatgericht. Het geeft me enorm veel voldoening om samen met de klant een perfecte inschrijving op een aanbesteding neer te zetten. Al helemaal als we dan ook nog samen die mooie opdracht binnenslepen.
Wat doe ik nog meer?
- Inburgering
- Re-integratie
- Uitzendbranche
- Schoonmaakdiensten
- Media
- Drukwerk
- Contentmarketing
- Educatie en trainingen
- Postdiensten
- ICT
- Schuldhulpverlening
- WMO hulpmiddelen
- Bedrijfsmaatschappelijk werk
- Inkoop